projekteerija wrote:See rootslaste video "esimesest" maaall sõitvast oli minugi meelest kahtlane. Milleks selliseid (tänavasõidukisarnaseid) kaevandusse.
spl wrote:/.../Kõik progejad karjuks, see pole võimalik...
Not only did the GLD investor lose at the price level from gold’s decline, but the physical assets held by the GLD were almost cut in half.
/.../
Since the 2008/2009 financial crisis, the GLD and other ETFs have diverged from their expected relationship with their underlying assets. In this case, it has created a lose-lose for GLD investors, along with a potential collapse of GLD held assets. Moreover, the excessive short selling indicates that there is massive over-leveraging of GLD shares sold that do not actually exist (there are multiple owners for each issued share of the GLD).
sendike wrote:https://goldprice.org/
Võtame GBP oz All Data
Kuidagi väga tuttav graafik
spl wrote:Tuntud Venemaa kvaliteet
Krimmi ja Venemaad ühendava silla ehitusel tehti suur apsakas
https://maailm.postimees.ee/4408871/krimmi-ja-venemaad-uhendava-silla-ehitusel-tehti-suur-apsakas
td wrote:neile, kellele meeldib kihutada ehk kui suur on kineetiline energia eri kiirustel ja kuidas see mõjutab pidurdusteekonda ja kiirust takistusega kohtumisel:
https://www.youtube.com/watch?v=i3D7XYQExt0
sama arvutuse võib teha muidugi SI-ühikutes
90 km/h ehk 90 000/3 600 = 25 m/s;
120 km/h ehk 33 m/s;
keha kineetiline energia vastavalt 625*0,5massi ja 1089*0,5massi
kohas, kus esimene auto on seisma jäänud, on teise auto kiirus (1089-625)^0,5 = 21,5 m/s ehk 77km/h; 80kg massiga inimese kokkupõrkel "seinaga" vabaneb sellel kiirusel inimesest kineetiline energia 0,5*80*(1089-625) = 18 560 J (džauli ühiku definitsioonis on kg), mis vastab näiteks energiale, millega hoida ühte 60W hõõglampi töös 5 minutit (aga see energia peab vabanema hetkega).
100 km/h puhul 27,8m/s; jääkkiirus 12m/s (ehk 43 km/h), 80kg inimese jääkenergia 5760 J (1,6 minutit hõõglambi töötamist); 100km/h liikuv inimene omab ise kineetilist energiat aga 30 913 J ehk 60W hõõglampi saaks hoida töös 8,6 minutit. Kui selline inimene kohtub laupkokkupõrkes autoga, mis samuti liigub 100km/h tunnis, siis kiirused ju liituvad (55,6 m/s) ning vastu tulev ühe tonni raskune auto omab selle inimese suhtes kineetilist energiat 500kg * 55,6 * 55,6 = 1 545 680 J ehk 60W hõõglampi saaks töös hoida 429 minutit ehk 7 tundi.
kui 90km/h sõites jõuaks 90km kaugusel asuvasse sihtkohta 1 tunni ehk 60 minutiga, siis
100km/h puhul 90/100 = 0,9 tunni ehk 54 minutiga (6 minutit kiiremini)
120 km/h puhul 90/120 = 0,75 ehk 45 minutiga (15 minutit kiiremini)
200 km puhul on ajavõit vastavalt 12 minutit või 30 minutit, aga seda vaid juhul, kui vahepeal pole kohti, kus on kiiruspiirangud või ees "koperdavaid" autosid. Reaalselt tuleb ajavõit Tartust Tallinnasse sõites seega tunduvalt väiksem.
Vaatame, kuidas on lood ühe 3km pikkuse asulaga, kus on kiiruspiirang 50km/h
selle läbimiseks piirkiirusel kulub 3/50 = 0,06 tundi ehk 3,6 minutit
kiirust ületades 20km/h võrra 3/70 = 0,043 tundi ehk 2,6 minutit (ajavõit 1 minut ehk läheneme asulas ees "koperdavale" autole 0,33 km võrra)
kiirust ületades 40 km/h võrra 3/90 = 0,033 tundi ehk 2 minutit (ajavõit 1,6 minutit ehk läheneme asulas ees "koperdavale" autole 1 km võrra)
Kui selliseid asulaid on mitu, võib vastava ajavõidu korrutada asulate arvuga (eeldades, et teel ei ole normaalseid liiklejaid ehk "koperdajaid" ette jäämas)
//täpsem arvutus eeldaks muidugi kiirenduse ja pidurduse arvutusi ehk ajavõit oleks natuke suurem, kuid tänased autod kiirendavad ja pidurdavad suht kiiresti//
Ehk Tartu-Tallinna maanteel eeskirju rikkudes võidame 1-4 pissipeatuse jagu aega. (seda, kes alla 8-10 minutise pissipeatuse teeb, tahaks kohe näha)
Hexhex wrote:Kui sõita eeskirjade järgi ca 2,5h on pissipeatus vajalik,kui +39km/h ca1,9h ei ole pissipeatus vajalik(võit siis 38-70min.).
td wrote:tänased lõimumise minutid on minu poolt
https://sakala.postimees.ee/4410651/sis ... anormaalne
Return to Kinnisvarast / Majandusest
Users browsing this forum: No registered users and 116 guests