Tore, et selline artikkel ilmus. Ja viimane osa artiklist las olla siin silme ees.
TUNNELI LÕPUS ON RONG, MITTE VALGUS
http://kes-kus.ee/tunneli-lopus-on-rong-mitte-valgus/Rail Baltic: 8 punkti, mis näitavad asja olemust
* Ükski Ida-Euroopa riik peale Eesti-Läti-Leedu ei ole teinud panust ainult ühele projektile ning veel enam, ükski Ida-Euroopa riik ei ole plaaninud kogu saadava abiraha eest ehitada kiirraudteed.
* Kiirraudtee rajamine tähendab, et selle võrra saab ülejäänud riigitaristu vähem investeeringuid. Hea näide on Poola, kus see projekt on külmutatud. Neile on olulisem olemasolevate teede, raudteede ja sadamate kordategemine ühtlaselt üle kogu riigi.
* Meil on võimalus panustada mõistlikult olemasoleva teede- ja raudteevõrgu kordategemisse. Näiteks Tallinna-Tartu-Valga raudteetrassi ümberehitamine, mis on praegusest projektist mitu korda odavam.
* Rail Balticu tõttu jääb meie maanteede ja raudteede ajakohastamine pikaks ajaks vajalikul määral rahastamata.
* Tasuvusuurijad on mõelnud miljardeid väärt konstruktsiooni, et kui raudteed ei tule, siis tasuvusperioodil 2026–2055 ilmuvad Balti riikide teedele järsku Venemaa vanad masinad, mis asuvad nii ägedasti saastama, et ka olemasolevate masinate reostamine muutub 25 korda suuremaks ja kallimaks.
* Tasuvusanalüüs näitab pärast vigade kõrvaldamist, et Rail Baltic on kavandatud kujul Balti riikide jaoks selgelt kahjulik, sest see ehitis on liiga kallis ja üledimensioneeritud.
* Mitte kuskil maailmas pole nii väheste inimeste ja kaubavoogude jaoks ehitatud nii kallis ja suurejooneline raudtee õnnestunud.
* Kui hilisema kontrolli käigus selgub, et tasuvusanalüüs ei vasta nõuetele, siis tuleb Eestil, Lätil ja Leedul toetused kogusummas kuni 5 miljardit eurot tagasi maksta.