
MIKS EUROOPA TÄNAVAD NÄEVAD VÄLJA LINNALIKUD, AGA TALLINNAS NAGU MAANTEED?
Sellepärast, et Tallinna tänavad on disainitud nagu maanteed. Tänavate projekteerimisel on kõige tähtsamaks peetud autode läbilaskvust ja nende loogika on, et mida kiiremini autod sõidavad seda parem. Jep. Nii projekteeritakse Tallinnat ja toimub Euroopa kiireim autostumine.
Selleks on siinsed sõidurajad disainitud meeter laiemad kui Euroopa linnades. Tänavad on täis torupornoväravaid, et autojuht suudaks suurel kiirusel maanteemoodi liiklusmärke lugeda. Ja selleks on autodele suure pöörderaadiusega kurvid koos lisaradadega.
See on disainitud täielikult nii, et autoroolis oleks tagatud mugavus ja kiirus. See keskkond tahab inimesi autodesse.
Kohtusin ühe Riia linnaplaneerijaga, kes oli samuti hämmingus, miks Tallinn on täis neid ohtlikke autokeskseid pöörderadasid.
Muutuseid kahjuks kuskil pole. Äsja valmis Pronksi tänava uuendamise projekt. Linna sõnul on eesmärk teha see "jalakäijasõbralikumaks". Pöörderajad sealt loomulikult kuhugile ei kao, vaid üks tuleb isegi juurde. Kõik jätkub täpselt samamoodi. See südalinna tänava projekt on muide disainitud kiirusele 60km/h. Ajal, kui ka 40 on enamus linnades kuulutatud liiga kiireks, ohtlikuks, mürarikkaks ja autokeskseks.