pop wrote:Minu jaoks on see natuke sarnane kui keegi avaldaks a la Attila vestluse stenogrammi mõne oma sõjapealikuga (arvestades pisiasja et ükski hunn mitte midagi ei kirjutanud). Teoreetiliselt võis mõnda rituaali külastada mõni roomalane, samas selliseid mälestusi vähemalt ma ise ei leidnud.
Rahvapärimust on nii suulises kui kirjalikus vormis ja kaugelt on raske hinnata, kui ehe pärimus sellises seltskonnas liigub ja kui täpne see on. Aga pakuks et toimunu ümber keerlevad lood võimaldavad laias laastus aimata, kas see oli talupoegade rõõmus kõrvitsakoristus või oli ka tumedamatel nootidel mingi alus. Samast asjast Allan Kroll, Esko Süvari: Nende n-ö praktikate mõju on laialdaselt uuritud ja on kindlaks tehtud nende äärmine kahjulikkus nii füüsiliselt (inimesi mürgitati ja heideti ohvriks rituaalsetesse lõketesse) kui ka vaimselt (rituaalidest osavõtjad jäid kurjade vaimude mõju alla). Sarnane mõte: Selle sündmuse auks ehitasid druiidid tohutuid pühasid lõkkeid, kuhu kogunesid inimesed, et keldide jumalatele saaki ja loomi põletada ning mõnikord ka inimesi ohverdama.