spl wrote:Mina jällegit usun, et tarbimine taastub meeletu kiirusega, samuti hinnatõus.
Aga mis ei pruugi taastuda, et inimesed kodukontoritest büroodesse tagasi tulevad. Ehk vajadus büroode järgi võib edasipidigi väheneda.
Turismiettevõtjad ja reisikorraldajad on nüüd ka meie peavoolus veendunud, et vanad head ajad tagasi ei tule...Katkestus on olnud liiga pikk, üht teist on ümber jagatud, teenusemüüjatest peavõidu-suurema käibe endale krabanud "vana" seltskond oma mõjuvõimu jms. kaotanud jne.
https://reisijuht.delfi.ee/artikkel/930 ... si-ei-tuleIlmselt tuleb midagi teistsugust...
Veneetsiasse (tervesse hulka populaarsetesse sihtkohtadesse) kindlasti enam kruiisilaevaga (aga ka mõnele poole lennukiga otse, turismibussiga jne.) ei saa. Kohalikel sai kõrini ja nüüd on selge, et mingit väärtust kohalikele ja sihtkohale see äri tgelikult ei loonud. On mõnusam ja teenib rohkem kui see ärivorm sihtkohta ei frustreeri. Ilma pandeemiata oleks olnud sellest ärist elavaid fonde, panku, toitumisahelaid jms. olnud keeruline murda. Aga kui neil aasta rahavool kinni keeratud jms. siis sai tehtud.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/93029 ... sisenemineEks tuleb midagi muud asemele. Slow turism, maksma peab osaliselt keskonnakvootidega vms., vandenõude huvilised kahtlustavad elitariseerumist ... ülirikastel pole tunglevat pööblit jalgu ja häirima vaja. jne.mõtted.
Aastaga on paljud asjad kallimaks muutunud ja ilmselt lähiajal näeb igasuguseid tüsistusi ja arusaamatuid (tegelikult manipuleeritud jne.) hinnaviskeid. Ntx. üle maailma on jalgrataste, rattavarustuse, varuosade, rattariiete jms. kraami põud ja hinnatõus. Talvel tahtsin osta sooje rattakindaid.
Tuntud rattapoes sain teada, et need mis mul olid maksavad 3x rohkem kui eelmisi ostes. Parem ja soojem mudel oli aga mu poeskäimise rattaga pea ühes hinnaklassis. Ja proovidagi ei saanud sest letis oli vaid miski extra small versioon.
Mitmed tootmisettevõtted on juba pool aastat hädas. Toore on kalliks läinud. Ja hinnatõus ei ole toorme tootja juures, vaid konteineritega spekuleerimine on toorme veo kordades kallimaks teinud + ka valmistoodangu tellija juurde toimetamisega sama klemm.
Ilmselt sama põhjustab ka osade ehitusmaterjalide kiiret hinnatõusu. Suured tehased on (kunagi viidi sinna, kus oli palju vabu konteinereid ja tühja laeva ruumi) sellistes maailma otses, kus nüüd konteineripõud.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/92972 ... innatousudEhk siis igasuguseid tüsistusi näeme...